لاستیک مناسب برای هیوندای سوناتا

ادمین انجمن

۱۴ فروردین ۱۴۰۲
۰ پاسخ داده شده

با توجه به تنوع مدل سوناتا از بدو تولید تا به امروز, بدیهی است که در هر دوره لاستیکهای مختلفی برای این خودرو استفاده شده است, بطوریکه در مدلهای اولیه آن از لاستیک با قطر رینگ 14 و 15 اینچ استفاده شده است, و در مدلهای جدیدتر آن از لاستیک با قطر رینگ بیش از 16 و تا 18 اینچ استفاده شده است. اما در مدلهایی از سوناتا که در بازار ایران موجود می باشد عمدتا از دو سایز لاستیک زیر برای سوناتا استفاده شده است. این لاستیک ها شامل: ۱- 225/45R18235/45R18 که سه رقم اول بیانگر پهنای لاستیک به میلیمتر, دو رقم دوم ضریب منظر لاستیک, R نشانگر ساختار رادیال لاستیک و 18 که بیانگر قطر رینگ به واحد اینچ می باشد. البته ممکن است که در بعضی مدلهای وارداتی دیگر از لاستیک با سایز دیگری برای سوناتا استفاده شده باشد, که این مسئله بستگی به مدل و آپشنهای مختلف خودرو سوناتا دارد. ولی همانگونه که ذکر شد عمدتا دو سایز لاستیک بالا برای سوناتاهای موجود در بازار ایران استفاده شده است. حال ممکن است بعضی از دارندگان این خودرو تصمیم به تغییر سایز این لاستیک بنا بدلایل زیر نمایند:

 ۱- افزایش پهنای لاستیک جهت افزایش تعادل. ( این مسئله در خودروهای خارجی خیلی رایج نمی باشد.)

 ۲- ورم کردن دیواره لاستیک در اثر برخورد با دست اندازهای جاده ای. ( برای اینکار بهتر است که ارتفاع لاستیک کمی بیشتر در نظر گرفته شود.)

 ۳- نبود سایز لاستیک فابریک در یک زمان مشخص در ایران (از آنجایکه مسئله تحریم در کشور ایران یک امر عادی بشمار می رود لذا ممکن است در یک بازه زمانی بعضی از لاستیکها در بازار ایران موجود نباشند.)

حال اگر بهر دلیلی قصد تغییر سایز لاستیک سوناتا خود را دارید, نکته ای که در ارتباط با تغییر سایز لاستیک سوناتا باید در نظر داشت, اینست که نمی توان از سایز های خیلی کوچکتر و یا بزرگتر از سایز لاستیک استاندارد در زیر خودروی خود استفاده نمائید زیرا که این مسئله ممکن است که منجر به کوبش خودرو و یا خرابی جلوبندی ماشین شود. سایز لاستیک سوناتا که می توان به غیر از دو سایز لاستیک بالا برای سوناتا استفاده نمود : 225/50R 18 ، 235/50R 18 و 245/45R 18 است.بطور کلی اگر قصد تغییر سایز لاستیک سوناتا خود را دارید حتما به این نکات توجه داشته باشید:

1-هیچ گاه از سایز لاستیک کوچکتر از لاستیک فابریک خودروی خود استفاده نکنید, این مسئله باعث آسیب به جلوبندی خودرو و کوبش خودرو می شود.

2-استفاده از سایزهای خیلی بزرگتر از سایز استاندارد نیز باعث گیر کردن لاستیک به گلگیر می شود.

3-همچنین اگر قصد تغییر سایز لاستیک خود را دارید, حتما توجه داشته باشید که هر چهار لاستیک خود را باید تعویض نمائید.

۰

پاسخ دهید

پاسخ
ضمانت اصل بودن کالا
گارانتی طلایی محصولات
پرداخت در محل
پشتیبانی 24 ساعته