۷:۰۴ ق٫ظ
لاستیک دور سفید

چرا نوشته های سفید روی لاستیک دارای رنگ آبی است؟

دیوار سفید، حرف‌های سفید حاشیه‌ای و چرم‌های لاستیکی با حروف سفید بالاخره تماماً یک تکنیک تولید مشترک دارند که در آن یک لایه از لاستیک سفید به سبکی زینت‌دار به یک دیوار کناری اضافه می‌شود و استراتژیکاً با یک لایه نازک از لاستیک سیاه بدون ایجاد لکه‌ای بر روی آن برای ایجاد حرف، خط یا اثر موردنظر پوشش داده می‌شود. روغن‌های لاستیکی تایر (به عنوان شرطی، مرطوب‌کننده‌ها، نرم‌کننده‌ها و محافظ‌های مقابل اشعه ماورا بنفش نیز، اگر دقت شود) برای بسیاری از خصوصیات مهم ضرور هستند و برای پیمایش در تمام تایر هنگام استفاده طراحی شده‌اند. نتیجه جانبی این مهاجرت طبیعی، انتقال ممکن بین سطوح تماس تایرها هنگام قرار گرفتن در کنار هم برای حمل یا ذخیره سازی است.

هنگامی که دیواره‌های کناری با نوشته‌های سفید را کنار یک دیوار کناری تایری دیگر بدون نوشته سفید قرار می‌دهیم، مشکل به وضوح پدیدارتر می‌شود. در واقعیت، از نظر کارکردی، این انتقال بی‌اهمیت است، اما ظاهری ممکن است به مشکل تبدیل شود که با انتقال لکه‌ای رنگ قهوه‌ای به جای آنچه در اصل یک نوشته لاستیکی سفید و ترکیب بوده است. به منظور کاهش این انتقال لکه‌ها و محافظت در مقابل کثیفی و خاکی دیگری که هنگام حمل و ذخیره‌سازی واقع می‌شود، یکی از آخرین مراحلی که تولیدکننده انجام می‌دهد، پوشش موقت حفاظتی بر نوشته‌های لاستیکی سفید است. به طور معمول، تولیدکنندگان یک لایه نازک از محافظ رنگی آبی به نوشته‌های سفید محدود می‌کنند. ایده‌آل، این پوشش باید صاف و یکنواخت باشد، که حضور و هدف آن بی‌نیاز از توضیح باشد. با این حال، گاهی اوقات این پوشش‌ها کم‌تر آشکار و حتی ممکن است باعث شود مشتریان دچار تردید شوند و سوال کنند که آیا در تایر جدیدشان مشکل تولید وجود دارد یا خیر.

مشابه فیلم‌ها و پوشش‌های پلاستیکی که بر روی سطوح آسیب‌پذیر در بازار با تعداد زیادی محصول جدید وجود دارند، ممکن است این مورد بدون جدا کردن پوشش محافظ هم خوب عمل کند. با این حال، حذف این فیلم واقعیت نهایی زیر آن را نمایان می‌سازد. به همین ترتیب، تایرهای حروف سفید حاشیه‌ای نیز قبل از استفاده لازم نیست پوشش محافظ را برداشت کنند.

ما حس کردیم مطلب زیر هم براتون جذابه
لاستیک های هوشمند : اطلاعات جالبی که شما را شگفت زده خواهد کرد !

در واقع، بسیاری از مشتریانی که ترجیح می‌دهند دیوار کناری سیاه اختیاری را به بیرون نصب کنند، به سادگی دیوار کناری سفید را در داخل نصب می‌کنند بدون اینکه وقت کنند تا آن را تمیز کنند و بدون اثرات منفی. برخی از مالکان به سادگی آن را تمیز نمی‌کنند و متوجه می‌شوند که با گذر زمان، محافظ به طور طبیعی از بین می‌رود به دلیل تاب‌آوری تکراری دیوار کناری تایر و شستشوی گاه به گاه خودرو. با این حال، برای آن دسته از افرادی که مشوق به داشتن تایرهای حروف سفید با جلوه‌ی سفید و روشن هستند، یک تمیزکاری سریع با یک مسواک نرم با موی تر و کمی صابون ظریف، آب گرم و کمی زور مفاصل، لایه لاستیک سفید در زیر آن را نمایان می‌کند.منابع:

(https://www.youtube.com/watch?v=ZWMEGdYwmRg)

https://www.tirerack.com/upgrade-garage/why-do-my-white-walls-have-the-blues

https://www.lenosgarage.com/blogs/auto-detailing/how-to-keep-whitewall-tires-clean