۱۱:۵۵ ب٫ظ
کشور تولید کننده لاستیک میشلن

لاستیک میشلن ساخت کجاست؟

اگر شما هم تا بحال برای خرید لاستیک خارجی اقدام کرده باشید حتما نام میشلن به گوشتان خورده است. به طور کلی، شرکت میشلن یکی از بزرگترین تولید کنندگان لاستیک در جهان است و دفاتر و کارخانه های تولیدی در بیش از ۱۷۰ کشور دارد. در این مقاله از سایت یوزپلنگ ، خواهیم دانست لاستیک میشلن ساخت کجاست؟ و به بررسی بیشتر و جزئی تولید لاستیک میشلن در سراسر جهان خواهیم پرداخت.

لاستیک میشلن ساخت کجاست؟

شرکت میشلن در سال ۱۸۳۲ توسط دو برادر به نام های ادوارد و آندره میشلن در فرانسه تأسیس شد. در اوایل تأسیس شرکت، میشلن فقط لاستیک های ساده مانند لاستیک چرخ و لاستیک صنعتی تولید می کرد، اما با گذر زمان و به دلیل توسعه فناوری و افزایش تقاضا، به تولید انواع لاستیک های مختلف پرداخت.

از اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی به بعد، میشلن آغاز به توسعه بین المللی کرد و کارخانه های تولیدی خود را در کشورهای مختلفی مانند آمریکا، کانادا، چین، ژاپن و بسیاری دیگر ایجاد کرد. در دهه ۱۹۷۰ میلادی، میشلن با توجه به رشد بازار خودرو در آمریکا، یکی از بزرگترین تأمین کنندگان لاستیک برای خودروهای سواری در این بازار شد.

امروزه، شرکت لاستیک میشلن بزرگترین تولید کننده لاستیک در جهان است و در بیش از ۱۷۰ کشور دفاتر و کارخانه های تولیدی دارد. برخی از کارخانه های تولیدی میشلن در فرانسه، آلمان، ایتالیا، بلژیک، اسپانیا، پرتغال، هلند، چین، ژاپن، کانادا، آمریکا، لهستان، تایلند، صربستان و بسیاری دیگر قرار دارند.

لاستیک میشلن ساخت کجاست

موجودی لاستیک میشلن ساخت کشورهای مختلف در سایت یوزپلنگ :

شما وقتی برای خرید لاستیک میشلن به فروشگاه یوزپلنگ مراجعه میکنید، در صفحه خرید لاستیک میشلن با تعداد بسیار زیادی از سایز ها و طرح گل های این برند روبرو می شوید.حالا بر روی یک محصول کلیک کنید و در قسمت مشخصات فنی، کشور تولید کننده محصول را ملاحظه کنید.معمولا این طور است که از هر 10 محصول 8 تای آنها کشور های تولید کننده متفاوتی دارند. یکی ایتالیا، یکی اسپانیا و دیگری لهستان و … هستند.تنوع تولید محصولات و کشور های تولید کننده لاستیک میشلن بسیار بالاست.حتی در برخی از سایز ها مثل لاستیک میشلن 205/55R 16 گل Primacy 4 کشور سازنده این محصول دیگر یک کشور خاص نیست. این لاستیک با تولید کشور های آلمان، اسپانیا و لهستان در بازار ایران دسترس هستند.

حالا با توجه به این موارد، و پاسخ به این سوال که لاستیک میشلن ساخت کجاست؟ سوال های بعدی به وجود می آید که کدام کشور بهتر است؟ کدام کشور میشلن اصل را تولید می کند؟ چرا قیمت لاستیک میشلن تولید هر کشور متفاوت است؟ این سوالاتی است که به کررات از ما در تماس های تلفنی و کامنت ها پرسیده می شود و کارشناسان یوزپلنگ سعی دارند با پاسخ درست به آنها، شما را در روند بررسی و خرید هوشمندانه لاستیک کمک کنند.ما در این بخش قصد داریم تا به این سوالات شما در قالب این مقاله پاسخ دهیم.

آیا کیفیت تولیدات لاستیک میشلن در کشور های مختلف یکسان هستند؟ و لاستیک میشلن ساخت کدام کشور بهتر است؟

کیفیت لاستیک های تولیدی توسط شرکت میشلن در کشورهای مختلف، بستگی به فناوری و تجهیزات موجود در هر کارخانه دارد. اما شرکت میشلن با توجه به اینکه یک شرکت بین المللی است، سعی می کند که بهترین تجهیزات و فناوری های پیشرفته را در همه کارخانه های خود به کار بگیرد و در تمامی مراحل تولید، کنترل کیفیت دقیقی انجام دهد تا از کیفیت بالای محصولات خود اطمینان حاصل کند.

ما حس کردیم مطلب زیر هم براتون جذابه
همه چیز در مورد لاستیک ایرانی : مزایا و معایب انتخاب لاستیک ایرانی !

بنابراین، میشلن تلاش می کند که کیفیت محصولات خود را در سراسر جهان یکسان نگه دارد. اما ممکن است به دلیل محدودیت های فنی و تجهیزاتی موجود در برخی کارخانه ها، کیفیت لاستیک های تولید شده در یک کشور با کیفیت لاستیک های تولید شده در کشور دیگری متفاوت باشد.

در جواب این سوال که لاستیک میشلن ساخت کجاست؟ میتوان افزود شرکت میشلن به عنوان یک شرکت چند ملیتی، در تمامی کشورهایی که فعالیت دارد، از مواد اولیه متفاوتی برای تولید لاستیک استفاده می‌کند. برای مثال، میشلن برای تولید لاستیک های خود از روغن های معدنی و سنتزی، کربن سیاه، کیسه های آماده شده لاستیکی، زینت کننده ها و مواد کمکی متفاوتی استفاده می کند که هر کدام از این مواد اولیه به شکلی برای بهبود خواص و کیفیت لاستیک های تولیدی انتخاب شده‌اند.

به همین دلیل، لاستیک میشلن در تلاش است تا با انتخاب مواد اولیه بهتر و استفاده از فناوری های پیشرفته، کیفیت لاستیک های خود را در تمامی کشورهایی که فعالیت دارد، حفظ کند. پس می توان گفت که مواد اولیه تولیدات تمامی لاستیک های میشلن در هر کشوری ممکن است متفاوت باشد، اما با توجه به استفاده از فناوری های پیشرفته و روش های کنترل کیفیت دقیق، کیفیت لاستیک و تایر های تولیدی در تمامی کشورهایی که میشلن فعالیت دارد، برابر است.

لاستیک میشلن ساخت کدام کشور بهتر است؟

نمی توان به صورت قطعی بگوییم کدام کشور بهترین سازنده لاستیک های میشلن است. برای تولید لاستیک های میشلن، شرکت از کارخانه های تولیدی در بیش از ۱۷۰ کشور استفاده می کند و در همه این کارخانه ها، تلاش می کند کیفیت بالای محصولات خود را حفظ کند. بنابراین، کشوری که کارخانه تولید لاستیک میشلن را دارد، فقط به دلیل داشتن کارخانه، بهترین کشور سازنده لاستیک های میشلن نیست.

بهترین کشور سازنده لاستیک های میشلن ، کشوری است که محصولات تولیدی در آن، بیشترین کیفیت را دارند و این موضوع با توجه به شرایط مختلفی از جمله تجهیزات و فناوری های موجود در این رابطه، باید گفت که شرکت میشلن در تلاش است که بهترین کیفیت را در تمامی کارخانه های خود حفظ کند و در این راستا، از فناوری های پیشرفته، تجهیزات مدرن و سیستم های کنترل کیفیت دقیق استفاده می کند. همچنین، شرکت میشلن به منظور حفظ کیفیت محصولات خود، در تمامی مراحل تولید از آزمایش های کیفیت دقیق استفاده می کند و محصولات خود را بر اساس استانداردهای جهانی تولید می کند.

پس این موضوع که لاستیک میشلن ساخت کشور آلمان بهتر از لاستیک میشلن اسپانیا است و لاستیک میشلن ساخت ایتالیا بهتر از لهستان است و… هیچ دلیل منطقی و اثباتی ندارد و بیشتر برای بازار گرمی در فروش لاستیک استفاده می شود که در خیلی از موارد از عدم آگاهی مصرف کننده در این زمینه سو استفاده شده و سبب شده بی دلیل هزینه های بیشتری را متحمل شوند. در نهایت، باید گفت که کیفیت لاستیک های تولیدی توسط میشلن در تمامی کشورهایی که این شرکت فعالیت دارد، برابر است و در انتخاب لاستیک میشلن، باید به مشخصات فنی هر محصول توجه کرد و در نهایت، بهترین لاستیک برای نیازهای خود را انتخاب کرد.

کشور تولید کننده لاستیک میشلن

کیفیت لاستیک های میشلن :

 میشلن به تمامی تولیدات کارخانه های خود نظارت دارد. این شرکت برای اطمینان از کیفیت محصولات خود، سیستم های کنترل کیفیت دقیقی را در تمامی مراحل تولید اجرا می کند. همچنین میشلن از تکنولوژی های پیشرفته برای کنترل کیفیت استفاده می کند، مانند تجهیزات تست غیر مخرب و دستگاه های تست کامپیوتری. بنابراین، تمامی تولیدات میشلن تحت نظارت کامل شرکت است و شرکت برای حفظ کیفیت محصولات خود بسیار دقت می کند.

ما حس کردیم مطلب زیر هم براتون جذابه
لاستیک هانکوک: انتخاب برتر برای عمر طولانی و عملکرد بی نظیر

یوزپلنگ به عنوان نمایندگی و عاملیت فروش لاستیک میشلن چند سالی است که فعالیت دارد و در این سال ها همواره سعی کرده تا با آگاه کردن مصرف کننده از خرید خود، در کنار آنها قرار بگیرد نه روبروی آنها به عنوان یک فروشنده! ما سعی کردیم  به تمام سوالات و نکات مبهمی که در ذهن خریدار وجود دارد، با صداقت و شفاف پاسخ دهیم تا هر راننده با آگاهی کامل و بررسی دقیق محصول، اقدام به خرید آن از هر فروشگاه و یا منبعی که در نظر دارد کند. در همین راستا گاها دیده شده عده بسیار بسیار کمی از فروشندگان از عدم آگاهی و اطلاعات خریدار سو استفاده میکنند.

ایا کشور سازنده لاستیک فابریک خودرو با لاستیک های بعدی باید یکی باشد؟

این مورد در خرید لاستیک میشلن بیشتر از سایر برند ها به چشم می خورد.بازی با کشور سازنده لاستیک همیشه ذهن خریدار را گیج و سردرگم میکند و ممکن است همین بازی چند میلیونی برای شما آب بخورد.برای شفاف شدن این موضوع ذکر چند نکته اهمیت دارد.بگذارید با ذکر چند مثال این موضوع را کمی روشن کنیم.

سایز فابریک لاستیک هایما 235/65R 17 است. برند فابریک این خودرو لاستیک هانکوک است اما نه لاستیک هانکوک کره بلکه لاستیک هانکوک چین .البته چند وقتی هست که به دلیل کاهش هزینه تمام شده دیگر از برند های ایرانی لاستیک کویر و لاستیک بارز برای این خودرو ها استفاده می شود اما تا یکی دو سال قبل این خودرو با لاستیک هانکوک وارد بازار میشد. خب هر مصرف کننده ای در چالش قیاس بین لاستیک هانکوک کره و هانکوک چین قرار بگیرد بی درنگ لاستیک هانکوک کره ای را انتخاب می کند.اما در عمل اینطور نیست!

ما به مراتب دیدیم، شنیدیم و کامل این موضوع را درک کردیم که مصرف کننده ای که آگاهی کافی ندارد به هر دلیلی ضرر میکند چه از نظر مالی و چه از نظر انتخاب لاستیک مناسب برای خودرو اش.در این موارد به تعداد دفعات زیاد دیده شده مالکان خودرو به دنبال تایر هانکوک چین میگردند و حاضر هستند با هر قیمت و شرایط این لاستیک را خریداری کنند. چرا؟چون برند لاستیک فابریک خودروی آنها هانکوک چین است نه هانکوک کره و به این گمان که باید حتماَ همان محصول با همان کشور را خریداری کنم وگرنه به خودرو از فنی آسیب می رسد حاضراند قیمتی به مراتب بالاتر از لاستیک هانکوک کره پرداخت کنند.

 

این مثال در دیگر خودرو ها هم دیده می شود. لاستیک تویوتا راوفور در برخی مدل ها به صورت فابریک دانلوپ چین است که باز هم مالکان این خودرو ها حاضرند مبالغی بیشتر از لاستیک دانلوپ ژاپن برای خرید بپردازند.خب ذکر این مثال را بابت این عرض کردیم که شما متوجه این موضوع بشوید که فقط تقاضای غیر منطقی برای یک برند لاستیک چگونه می تواند قیمت آن را افزایش داده و سود برخی از شرکت های وارد کننده لاستیک را چند برابر کند.

مطمئنا قیمت خرید لاستیک تولید کشور چین به مراتب پایین تر قیمت خرید همان سایز اما با تولید کشور کره است.ولی در قیمت گذاری کاملا متفاوت هستند. این مورد فقط به فروشنده جز و نماینده آن برند مربوط نمی شود.بلکه در اصل خود شرکت های وارد کننده این محصولات این خلاء را حس میکنند و قیمت این گونه تایر ها را در حواله های فروش به نماینده ها با قیمت های بالاتر حساب میکنند.ذکر این موارد در خصوص برند لاستیک میشلن هم کاملاَ یکسان است اما باید به نکته ای توجه داشت که در بعضی از موارد قیمت لاستیک تولیدی برخی از کشور ها با سایر محصولات تولید شده توسط سایر کشور ها متفاوت است.

ما حس کردیم مطلب زیر هم براتون جذابه
لاستیک یوکوهاما Advan V35 برای پورشه کاین انتخاب شد

کشور سازنده لاستیک میشلن

ویژگی های لاستیک میشلن اورجینال :

لاستیک میشلن 205/55R 16 گل Primacy 4 به عنوان یکی از سایز های پرمصرف شناخته می شود اما قیمت این محصول با توجه به کشور سازنده آن متفاوت است. در بازار های جهانی هم قیمت لاستیک ها با توجه به یک سری موارد تعیین می شوند که در فروش و بازاریابی این برند ها نقش حیاتی دارند. قیمت تولید لاستیک های میشلن به عوامل متعددی بستگی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. میزان هزینه های تولیدی: هزینه های تولیدی مانند مواد اولیه، نیروی انسانی، اجاره ساختمان و ماشین آلات، تاثیر مستقیم در قیمت تولید لاستیک دارد. هر کشوری می تواند هزینه های تولیدی متفاوتی داشته باشد که می تواند تفاوت در قیمت تولید لاستیک های ساخت آن کشور را توجیه کند.

۲. سطح توسعه فناوری: در تولید لاستیک، فناوری های پیشرفته و تکنولوژی های جدید می تواند تاثیر بسیاری در کیفیت و هزینه های تولید داشته باشد. کشورهایی که دسترسی به فناوری های پیشرفته تری دارند می توانند لاستیک های با کیفیت تر و با هزینه های کمتر تولید کنند.

۳. نرخ تورم: نرخ تورم هر کشوری ممکن است متفاوت باشد که تاثیر مستقیمی در قیمت تولید لاستیک های آن کشور خواهد داشت.

بنابراین، تفاوت در قیمت تولید لاستیک های ساخت بعضی کشورها با هم، به دلیل تفاوت در عواملی است که بر قیمت تولید تاثیر می گذارند و ممکن است هیچ ارتباطی با کیفیت لاستیک های ساخت آن کشور نداشته باشد.

نماینده گی فروش لاستیک میشلن در کدام کشور ها فعال است؟

لاستیک میشلن در بسیاری از کشورهای جهان نماینده‌گی فعال دارد. در ایران نیز شرکت میشلن دارای دفتر نمایندگی و نمایندگان فروش بوده و لاستیک های میشلن در این بازار به خوبی شناخته شده اند. برای تأمین نیاز بازار ایران، لاستیک میشلن را از کشورهای مختلفی وارد می کند. اما در این چند سال گذشته به دلیل محدویت های به وجود آمده توسط تحریم ها، واردات و تامین لاستیک های میشلن با مشکلات جدی روبرو شده و این شرکت فعالیت دفاتر و نمایندگی های خود در ایران را بسیار بسیار محدود کرده است به طوری که طبق آمارهای گمرکی، میزان واردات تایر به خصوص لاستیک میشلن به ایران با کاهش بیش از 90 درصدی روبرو شده است.

اما با وجود این موانع و با توجه به تقاضای خرید لاستیک میشلن در بین مصرف کنندگان ایرانی، هنوز هم برخی شرکت ها و فعالان این صنف، در تلاش برای ورود محصولات میشلن ، هر چند محدود،به داخل کشور هستند.همین عوامل و محدودیت ها تاثیر بسیار زیادی در قیمت این محصول دارد.

لاستیک های میشلن از جمله لاستیک های با کیفیت و مرغوب هستند که در صنایع مختلفی از جمله خودروسازی، صنعتی، کشاورزی و تجهیزات سنگین استفاده می شوند. شرکت میشلن به دلیل کیفیت بالا و تنوع محصولات خود، در بازار جهانی به عنوان یکی از پرطرفدارترین تولید کنندگان لاستیک شناخته می شود.

با توجه به اینکه میشلن تولیدات خود را در اکثر کشور جهان دارد، به عنوان یک شرکت بین المللی، برای تولید محصولات خود از تکنولوژی های پیشرفته استفاده می کند و در تمامی مراحل تولید، کنترل کیفیت دقیقی انجام می دهد تا از کیفیت بالای محصولات خود اطمینان حاصل کند.

در کل، شرکت لاستیک میشلن به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان لاستیک در جهان، با دفاتر و کارخانه های تولیدی در بیش از ۱۷۰ کشور دنیا، لاستیک های با کیفیت بالا و متنوعی را به بازار جهانی عرضه می کند.