۲:۱۷ ب٫ظ
آبندی لاستیک نو

آیا آبندی لاستیک نو لازم و ضروری است؟

یکی از موارد رایجی که در بین عامه مردم بسیار رایج است آبندی لاستیک نو است. راننده ها فکر می‌کنند که باید تایرهای جدید را مثل بخش های دیگر ماشبن آبندی کنند. اما آیا این تفکر صحیح است؟ اگر واقعا آبندی لاستیک نو لازم است، باید به چه صورت این کار را انجام بدهیم. اگر به تازه گی برای خودرتان یک تایر جدید خریداری کرده اید، در این مطلب قصد داریم که مراحل و روش آبندی تایرهای جدید و دلیل و لزوم آن را برای شما توضیح بدهیم. پس با ما همراه باشید و اگر سوالی در این زمینه داشتید در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

چرا تایرهای نو نیاز به آبندی دارند ؟

ساختار لاستیک‌ ها از لایه‌های مختلفی شامل ماده‌ی لاستیکی ، فولاد و پارچه ساخته شده‌اند. به دلیل استفاده از این گونه موادها در تولید لاستیک، لازم است تا یک دوره‌ی آب‌بندی برای لاستیکِ نو سپری شود تا مطمئن شوید که لاستیک جدید شما می‌تواند کیفیت معمول برای رانندگی و بیشترین عملکرد را برای شما فراهم نماید. زمانی که لاستیک در خط تولید کارخانه قرار گرفته، از یک روان‌کارِ آزادکننده استفاده می کنند تا از چسبیدنِ لاستیک به درونِ قالبِ آن جلوگیری به عمل آید.

لاستیک نو

مقداری از این ماده‌ی روان‌کننده بر روی سطح لاستیک شما باقی خواهد ماند و باعث می‌شود تا زمان خوردگی لاستیک ، اصطکاک آن کاهش پیدا کند. لازم است تا با لاستیک جدید پنج مایل (8 کیلومتر) رانندگی کنید، دور بزنید و ترمز نمایید تا ماده‌ی روان‌کاری که در قالب مورد استفاده قرار گرفته است، به طور کامل زدوده شود و اجزای لاستیک نیز شروع به کار با همدیگر نمایند.

چه زمانی و به چه صورت باید آبندی لاستیک نو را انجام دهید ؟

همچنین باید توجه داشته باشید که زمانی که حس می‌کنید زمان تعویض لاستیک خودرو فرا رسیده است، احتمالاً زمانی است که آج لاستیک شما خیلی کم شده است. همان‌گونه که احتمالاً اتوکراس‌ کارها یا ریسرهایی که ماده‌ی لاستیکی آج خود را تراشیده‌اند نیز به شما می‌گویند، لاستیک‌هایی که مقدار آج آن‌ها کم شده است، خیلی سریع واکنش نشان می‌دهند. اگر لاستیک نوی شما کمی آرام‌تر واکنش نشان می‌دهد (حتی در صورتی که قبلاً هم دقیقاً از همین مدل لاستیک استفاده کرده‌اید)، تعجب نکنید. عمق آج جدید با مقداری لول و وول خوردن همراه است و تا زمانی که آج‌ها تا حد معمول خود ساییده نشوند، این حالت وجود خواهد داشت.

ما حس کردیم مطلب زیر هم براتون جذابه
دانستنی های جالب درباره : تیک آف (Take Off) مخصوص ماشین بازها !

آبندی لاستیک نو

“لازم است تا یک دوره‌ی آب‌بندی برای لاستیکِ نو سپری شود تا مطمئن شوید که لاستیک جدید شما می‌تواند کیفیت معمول برای رانندگی و بیشترین عملکرد را برای شما فراهم نماید.”

یادآوری: زمانی که در حال کشف قابلیت‌های جدید از لاستیک نوی خود هستید، محتاط باشید. توجه داشته باشید که تمامی لاستیک‌ها به یک دوره‌ی 500 مایلی (80 کیلومتر) رانندگی نیاز دارند تا بتوانند عملکرد بهینه‌ی خود را ارائه نمایند.