۱۲:۱۳ ب٫ظ
لوگو لاستیک بارز

هرآنچه باید درباره برند لاستیک بارز بدانید: تاریخچه + ویژگی ها

گروه صنعتی لاستیک بارز به عنوان برندی پیشگام در صنعت تولید تایر ، فعالیت خود را در سال 1980 میلادی شروع کرد. بارز اولین کارخانه خود را در شهر کرمان و درست در شرایطی که به تازگی جنگ تحمیلی به پایان رسیده بود تاسیس نمود. به گفته مدیران عالی رتبه لاستیک بارز ، هدف این شرکت ایجاد اشتغال زایی در میان جوانان و بومی سازی صنعت تایر سازی در ایران است.

البته بارز در تحقق این امر تا حدودی موفق ظاهر شد اما تا تبدیل شدن به برندی تراز اول و مطمئن در میان مصرف کنندگان راه زیادی را پیش رو دارد که شاید در آینده به آن دست پیدا کند. اما بی شک با توسعه روز افزون و توجه به مشتری مداری در این سال ها ، لاستیک بارز را می توان به عنوان اصلی ترین تولید کننده داخلی در تامین نیاز های مصرف کننده دانست.

شروع کار این شرکت با تأسیس شرکتی به نام شرکت مجتمع لاستیک کرمان همراه بود که بعدها با توسعه زمینه های فعالیتی خود، شرکت های مجتمع لاستیک سیرجان، شرکت سامان بارز ، شرکت بارز ترابر و چندین شرکت دیگر موجب شد که این مجموعه نام خود را به گروه صنعتی بارز تغییر دهد.

چشمانداز پیشنهادی مدیران ارشد اولیه این شرکت اول بودن در همه زمینه ها به عنوان یک لاستیک ایرانی بود که با توجه به شرایط فعلی میتوان گفت که این چشمانداز به ثمر نشسته است. شرکت لاستیک بارز به عنوان اولین شرکت تایر سازی کشور با انتقال فناوری از مرکز تایر روسیه و سپس از شرکت مارانگونی ایتالیا، خط تولید رادیال با کمربند سیمی را در کشور آغاز نمود.

لوگو لاستیک بارز

تحولات برند لاستیک بارز

گروه صنعتی بارز طی عقد قرار داری با شرکت لاستیک کنتیننتال ، خط تولیدی مجهز و پیشرفته ای با استاندارد های بروز جهانی را راه اندازی نمود که خود ، یکی از اصلی ترین دلایل در کیفیت محصولات بارز به شمار می رود. دلایل اصلی توسعه و پیشرفت تایر سازان در تمام نقاط جهان ، هم راستا بودن و پیشرفت پایاپای تایر سازان با خودروسازان است.

امروزه با جهش خیره کننده ای در صنعت خودروسازی دنیا روبرو هستیم که تا حدودی در تولیدات خودروسازان ایرانی هم تاثیر گذار بوده است. اما این روند در عرصه تولید کنندگان تایر ایرانی آنچنان رو به رشد نبوده و همگام با صنعت خودروسازی پیش نمیرود. البته در سال های اخیر شاهد تولید محصولاتی از بعضی از لاستیک سازان ایرانی بودیم که آنچنان باید و شاید در رقابت با سایر محصولات وارداتی موفق ظاهر نشده اند.

ما حس کردیم مطلب زیر هم براتون جذابه
هفت اشتباه متداول هنگام خرید خودرو

توابع شرکتی زیاد لاستیک ماشین بارز سبب شده است که نمایندگی ها و مراکز فروش این لاستیک کثرت زیادی داشته باشد و همین موضوع سبب فروش حداکثری این محصول در سراسر کشور شده است. به این دلیل که این محصول بدون واسطه به مراکز فروش می رسد، با قیمت مناسبی نیز به مصرف کننده می رسد و همین امر باعث شده است که اکثر هم وطنان از این برند استفاده کنند.

لاستیک بارز در دومین جشنواره بینالمللی انتخاب برترین نشان های تجاری ایران جزو برندهای برتر معرفی شد. گروه صنعتی بارز شرکت های تابعه نیز دارد که شرکت دوده صنعتی سیمرغ، همچنین شرکت توزیع تایر سامان بارز، شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک و همچنین کارخانجات تولید تایر در کردستان از جمله توابع این شرکت می باشند.

فن‌آوری و نوآوری‌های برند بارز

برند لاستیک بارز به طور مداوم در حال تحقیق و توسعه فناوری های جدید و نوآوری برای بهبود کارایی و کیفیت محصولات خود است. برخی از فناوری ها و نوآوری هایی که این برند در طی سالهای اخیر به آنها پرداخته شامل موارد زیر می شود :

.

فناوری خلاء:

با توسعه فناوری های خلاء، برند بارز توانسته است کیفیت و کارایی محصولات خود را بهبود بخشد و به عملکرد بهتری در شرایط آب و هوایی نامساعد و برف و یخ دست پیدا کند..

فناوری کاهش سطح صدا:

برند لاستیک بارز با تحقیق و توسعه فناوری های کاهش سطح صدا، توانسته است تا محصولات با صدای کمتری تولید کند، که به کاهش آلودگی صوتی و افزایش راحتی رانندگی کمک می کند.
مواد اولیه به کار رفته در محصول و طراحی مهندسی شده ، تاثیر مستقیمی در کاهش سر و صدا در تایر خواهند داشت. ، علی رغم وجود مشکلات متعددی که در سالیان گذشته به واسطه تحریم ها گریبان گیر صنعت ایران شد در تامین مواد اولیه تا حدودی خود کفا بوده و فقط بخشی از این مواد از جمله کائوچو را از کشور های شرق آسیا تامین می کند. در هر صورت در این قسمت لاستیک بارز در پیچ ها عملکرد متوسط و در مسیر های مستقیم عملکرد خوبی را در کاهش سر و صدا دارد.

با کمک این فناوری لاستیک بارز در حال حاضر به عنوان یکی از پر فروش ترین برندها در بازار لاستیک ایرانی شناخته می شود،همکاری شرکت بارز با دو خودروساز بزرگ ایرانی یعنی ایران خودرو و سایپا سبب گردید تا اغلب خودروهای ایرانی با محصولات شرکت لاستیک بارز به بازار عرضه شوند. لاستیک بارز هم اکنون سهم بزرگی از بازار لاستیک در ایران را در اختیار دارد و با گسترش شبکه مشتریان خود در خارج کشور هم توانسته محصولات خود را به کشورهایی چون ترکیه،عراق،ارمنستان صادر کند. لاستیک بارز بخشی از تولیدات خود را به شکل لاستیک دولتی به بازار عرضه می کند.

ما حس کردیم مطلب زیر هم براتون جذابه
 تفاوت بین لاستیک‌ تابستانی و چهار فصل: کدام را برای خودروتان انتخاب کنید؟

فناوری کاهش مقاومت:

برای بهبود کارایی ، برند لاستیک بارز فناوری کاهش مقاومت را توسعه داده است، که موجب کاهش مصرف سوخت و همچنین باعث کاهش ساییده شدن لاستیک و افزایش عمر لاستیک هم می شود..

نوآوری‌های اخیر برند بارز در صنعت لاستیک

برخی از نوآوری های اخیر  بارز عبارتند از:

فناوری آکواپلانینگ:

این فناوری باعث بهبود کنترل بر روی سطح رانندگی در شرایط مرطوب می شود.

فناوری کربن سیاه:

لاستیک های بارز با استفاده از کربن سیاه با کیفیت بالا تولید می شوند، که مانع از ترکیدگی، پوسته شدن و خشک شدن لاستیک می شود.

فناوری طراحی پروفیل لاستیک:

با طراحی پروفیل منحصر به فرد، لاستیک های بارز از کارایی بیشتری برخوردارند. این طرح ها باعث بهبود کنترل خودرو و افزایش چسبندگی لاستیک به جاده در سرعت های بالا و کاهش مقاومت در برابر سایش و کاهش سطح صدا می شوند.

فناوری ساختار فیبری

ویژگی های لاستیک بارز :

اگر قصد دارید این برند را برای خودروتان انتخاب کنید، اصلاح از ویژگی های این برند، کار را برای شما راحتتر میکند. در اینجا ما لیستی از ویژگی های این محصولات را فراهم کرده ایم :

  • مقاومت در برابر سایش و سایش پذیری پایین
  • عمر طولانی
  • کارایی بالا در شرایط مختلف آب و هوایی مختلف و داشتن خصوصیات چهار فصل
  • قابلیت انعطاف پذیری بالا و کاهش نویز
  • کارایی بالا در سرعت های بالا و جاده های مارپیچ

کاربرد تایرهای بارز در صنعت خودروسازی

برند لاستیک بارز با تمرکز بر کیفیت و عملکرد، محصولات لاستیکی متنوعی را برای انواع خودروهای سواری تولید می کند. عملکرد محصولات این شرکت در تولید لاستیک سواری بسیار عالی بوده و این لاستیک‌ها از ترکیبی از تکنولوژی های پیشرفته و طراحی متناسب با شرایط مختلف جاده ساخته شده‌اند.

لاستیک‌های سواری بارز دارای خصوصیاتی مانند ثبات مناسب در سرعت‌های بالا، ترمیم‌پذیری، مقاومت در برابر سایش، پایداری در خطرناک‌ترین شرایط جاده‌ای و مقاومت در برابر خرابی‌های ناشی از ضربه و سایش هستند. تایرهای بارز برای انواع خودروهای سواری مانند خودروهای شهری، خودروهای ورزشی و خودروهای جاده‌ای مناسب هستند.

تولیدات انواع لاستیک خودروهای سنگین بارز:

برند لاستیک بارز انواع محصولاتی را برای خودروهای سنگین و تجهیزات سنگین تولید می‌کند که برای شرایط سخت مانند ، معدن‌ها و کارخانجات صنعتی طراحی شده‌اند. این لاستیک‌ها با ویژگی‌هایی مانند طول عمر بالا، عملکرد عالی در شرایط سخت و مقاومت بیشتر در برابر سایش، ضربه و پارگی به بازار عرضه می‌شوند.

محصولات برند لاستیک بارز

لاستیک  بارز تولید انواع لاستیک‌های خودرو شامل لاستیک‌های سواری، ون و کامیون، مینی‌ون، سواری‌های شاسی بلند، ماشین‌های مسابقه و لاستیک‌های صنعتی برای ماشین‌آلات و تجهیزات مختلف را در رزومه خود دارد. برخی از محصولات پرطرفدار این عبارتند از:

  • لاستیک AZ850
  • لاستیک AT701
  • لاستیک AT771
  • لاستیک AT601
  • لاستیک MT753
  • لاستیک MT864
  • لاستیک BR-V1
  • لاستیک BR-V2
  • لاستیک BR-LM25
  • لاستیک BR11
  • لاستیک BA-G001
ما حس کردیم مطلب زیر هم براتون جذابه
لاستیک هانکوک ساخت کجاست؟

این محصولات نمونه‌های محبوبی هستند که توسط مشتریان بیشتر مورد اقبال قرار گرفته اند.

برای مشاهده و خرید انواع محصولات بارز وارد لینک زیر شوید :

قیمت و خرید لاستیک بارز

 

محصولات لاستیک بارز در سایت یوزپلنگ

عملکرد و ویژگی‌های لاستیک بارز

عملکرد بارز در شرایط مختلف آب و هوایی

لاستیک‌  خودرو بارز برای استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف طراحی و تولید شده‌اند و برای استفاده در چهار فصل مناسب هستند. در واقع، این شرکت همواره سعی کرده تا با ترکیب متریال‌ها و طراحی‌های متنوع، لاستیکی با عملکرد بالا در شرایط آب و هوایی مختلف تولید کنند. برای مثال، برخی از لاستیک‌های بارز به منظور استفاده در مناطقی با آب و هوای بسیار سرد و برفی بهبود یافته‌اند.

در شرایط آب و هوای خشک و بادی، بارز با تولید لاستیک‌هایی با پایه‌های آرمید و شیشه‌ و با الگوهای سطح پهن و شیارهای بزرگ مانند الگوی HT، عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهند و به کاهش سایش و افزایش عمر مفید لاستیک کمک می‌کنند. در شرایط بارانی ، لاستیک بارز با الگوی سطح تماس بیشتر و شیارهای کوچک‌تری که به طور خاص برای دفع آب بر روی تایر طراحی شده‌اند، باعث عملکرد بهتر خودرو می‌شود.

ویژگی‌های فنی تایرهای بارز در سرعت بالا

لاستیک بارز با توجه به طراحی خاص خود و استفاده از مواد با کیفیت بالا، عملکرد مناسبی در سرعت بالا دارد. علاوه بر این، استفاده از تکنولوژی‌های جدید، توانایی کاهش نویز و لرزش‌های ناشی از سرعت بالا را در این تایرها فراهم کرده.

مزایا و معایب استفاده از محصوبارز در خودروهای سواری و صنعتی

مزایا لاستیک بارز:

دارای عمر طولانی و مقاومت بالا در برابر سایش و سایر آسیب‌های خارجی هستند
پایداری و کنترل بالا در سرعت‌های بالا
در مقاومت در برابر آب و هوای بد
عملکرد عالی در رانندگی در شرایط خشک و مرطوب
بهبود راندمان سوخت
کاهش صدای لاستیک در طول رانندگی
عرضه محصولات با انواع و اقسام سایز و طرح برای خودروهای مختلف

معایب لاستیک بارز:

قیمت بالاتر نسبت به برخی برندهای دیگر لاستیک
برخی مدل‌های لاستیک بارز ممکن است در رانندگی در شرایط بسیار سرد کمی از کارایی خود را از دست بدهند.

 

نمایندگی و مرکز فروش یوز پلنگ با به کارگیری کادری متخصص، در زمینه لاستیک و رینگ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سؤالات کاربران خود می باشد تا مشتریان را برای یک انتخاب موفق و هوشمندانه یاری کنند. محصول خریداری شده توسط مشتری در کوتاهترین زمان ممکن در هر نقطه از کشور که باشد ارسال می شود